.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بهترین ویتامین‌ها برای پوست
مراقبت از پوست بسیار مهم است؛ چرا كه پوست در حقیقت بزرگ‌ترین عضو بدن شماست.

نخستین توصیه یك متخصص پوست به شما این است كه از نور خورشید دوری كنید و سعی كنید مدتی طولانی در معرض اشعه ماوراء بنفش مضر خورشید (UV) قرار نداشته باشید و اگر در روزهای آفتابی بیرون می‌روید حتما از كرم‌های ضد آفتاب مناسب استفاده كنید. اما نور خورشید كاملا مضر نیست. روزانه ۱۰-۱۵ دقیقه قرار گرفتن در معرض خورشید می‌تواند به تولید ویتامین D در پوست كمك كند. ویتامین D به همراه ویتامین C، E و K مفیدترین ویتامین‌ها برای پوست شما هستند.

 

 

ویتامین D

عمده‌ترین مزیت ویتامین D به جذب كلسیم مربوط است، اما اثرات مثبت آن تنها به سلامت استخوان محدود نمی‌شود. ویتامین D به درمان پسوریازیس نیز كمك می‌كند. كلسیتریول كه نوعی ویتامین D۳ مصنوعی است كه به شكل یك كرم موضعی تولید شده در درمان بیماران مبتلا به پسوریازیس موثر بوده است. یك تحقیق نشان داد استفاده از كلستریول مقدار التهاب و سوزش پوست را در بیماران مبتلا به پسوریازیس كاهش می‌دهد و برخی از عوارض جانبی تولید شده را برطرف می‌كند.

 

 

ویتامین C

بسیاری از محصولات حاوی ویتامین C كه در بازار موجودند، اذعان می‌كنند كه علائم پیری پوست را كاهش می‌دهند. ویتامین C از دو طریق به پوست كمك می‌كند: با خواص آنتی اكسیدانی اش و نیز اهمیتی كه در ساخت كلاژن دارد. مصرف ویتامین C به صورت خوراكی می‌تواند اثر كرم‌های ضد آفتاب را در محافظت از پوست افزایش دهد. ویتامین Cاین كار را با كاهش آسیب سلولی و كمك به روند بهبود زخم‌ها انجام می‌دهد. همچنین به دلیل نقشی حیاتی كه در سنتز كلاژن طبیعی بدن دارد می‌تواند به برطرف كردن نشانه‌های پیری كمك كند. همچنین این ویتامین برای بهبود پوست‌های آسیب دیده و كاهش چین و چروك مفید است.

 

ویتامین

ویتامین E

عملكرد اصلی ویتامین E نیز همچون ویتامین C، محافظت در برابر آسیب‌های نور خورشید است. زمانی كه ویتامین E به شكل موضعی استفاده شود، اشعه فرا بنفش آفتاب را جذب می‌كند. ثابت شده است كه محصولات موضعی كه حاوی ویتامین E و ویتامین C هستند، موثرتر از محصولاتی هستند كه تنها یكی از این دو را دارند. همچنین ویتامین E در درمان التهاب پوست نیز مفید است.

 

ویتامین K

ویتامین K در بسیاری از كرم‌های موضعی پوست، وجود دارد و می‌تواند به درمان انواع بیماری‌های پوستی كمك كند. پزشكان معمولا از كرم‌های حاوی ویتامین K برای بیمارانی كه تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند، استفاده می‌كنند. این ویتامین در فرایند لخته شدن خون در بدن ضروری است و به التیام نواحی آسیب دیده بدن در حین جراحی كمك می‌كند. همچنین كرم موضعی ویتامین K می‌تواند در درمان ناراحتی‌های ناخوشایند پوستی - همچون واریس، ترك پوستی، جای زخم‌ها و گودی زیر چشم- مفید باشد.

 

 

ویتامین‌ها و سلامت پوست

 

از آن جا كه ویتامین‌ها برای سلامتی و عملكرد مناسب بدن ضروری هستند، كمبود آنها می‌تواند به پوست آسیب برساند. به عنوان مثال، كمبود ویتامین C می‌تواند باعث بیماری اسكوربوت شود. از آن جا كه ویتامین C و E نقش مهمی‌را در حفاظت از پوست در برابر آفتاب ایفا می‌كنند، كمبود آنها می‌تواند خطر آسیب‌های پوستی از جمله سرطان پوست را افزایش دهد. سرطان پوست شایع‌ترین نوع سرطان در ایالات متحده است. بنابراین برای داشتن رژیمی‌سرشار از ویتامین‌ها با پزشك یا متخصص پوست مشورت كنید. و سعی كنید از محصولات پوستی استفاده كنید كه حاوی ویتامین‌های مفید برای پوست باشند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.25 seconds.